ବିମାନ ଯାତ୍ରା ନିମନ୍ତେ #ବ୍ରହ୍ମପୁର ସହରବାସୀ ମୁଖ୍ୟତଃ ଭୁବନେଶ୍ୱର କିମ୍ୱା ବିଶାଖାପାଟଣା
ବିମାନ ବନ୍ଦର ଉପରେ ନିର୍ଭର କରନ୍ତି । ବ୍ରହ୍ମପୁରରୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର ବିମାନ ବନ୍ଦର ସଡ଼କ ପଥରେ
୧୭୩ କିଲୋମିଟର ଯାତ୍ରା କରିବା ନିମନ୍ତେ ପ୍ରାୟ ଚାରି ଘଣ୍ଟା ଲାଗିଥାଏ । ସେହିପରି ବିଶାଖାପାଟଣା
ବିମାନ ବନ୍ଦର ସଡ଼କ ପଥରେ ୨୬୮ କିଲୋମିଟର ଯାତ୍ରା କରିବା ନିମନ୍ତେ ପ୍ରାୟ ପାଞ୍ଚ ଘଣ୍ଟା ଲାଗିଯାଏ
। ବ୍ରହ୍ମପୁରରୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର ତୁଳନାରେ ବିଶାଖାପାଟଣା ବିମାନ ବନ୍ଦର ଯାତ୍ରା ଲାଗି ଶହେ
କିଲୋମିଟର ଅଧିକ ରାସ୍ତା ଏବଂ ଘଣ୍ଟାଏରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱ ଅଧିକ ସମୟ ଆବଶ୍ୟକ । ବ୍ରହ୍ମପୁରରୁ ଜାତୀୟ
ରାଜପଥ ୧୬ରେ ଭୁବନେଶ୍ୱର ନିମନ୍ତେ ଉତ୍ତର ଦିଗରେ ଓ ବିଶାଖାପାଟଣା ନିମନ୍ତେ ଦକ୍ଷିଣ ଦିଗରେ
ଯାତ୍ରା କରିବାକୁ ପଡ଼େ । ଉଭୟ ସହର ବ୍ରହ୍ମପୁର ସହ ରେଳପଥ ଯୋଗେ ମଧ୍ୟ ସଂଯୁକ୍ତ ।
ବିଶାଖାପାଟଣା
ତୁଳନାରେ ଭୁବନେଶ୍ୱର ବିଜୁ ପଟ୍ଟନାୟକ ଆନ୍ତର୍ଜାତିକ ବିମାନ ବନ୍ଦର ପୁରୁଣା ଏବଂ ଅଧିକ
ପରିମାଣରେ ଯାତ୍ରୀ ପରିବହନରେ ସଂପୃକ୍ତ । ଭୁବନେଶ୍ୱର ବିମାନବନ୍ଦର ୧୯୬୨ରୁ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା
ସ୍ଥଳେ ବିଶାଖାପାଟଣା ବିମାନ ବନ୍ଦର ୧୯୮୧ରୁ ସ୍ଥାପିତ ହୋଇଥିଲେ ହେଁ ୨୦୦୮ରେ ଯାତ୍ରୀ ପରିବହନ
ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା । ସର୍ବଭାରତୀୟସ୍ତରରେ ଭୁବନେଶ୍ୱରର ସ୍ଥାନ ୧୬ ରହୁଥିବା ସ୍ଥଳେ ବିଶାଖାପାଟଣାର
ସ୍ଥାନ ୨୧ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ । ମହାମାରୀ ଅବସରରେ ୨୦୨୦ ଏପ୍ରିଲରୁ ୨୦୨୧ ମାର୍ଚ୍ଚ ବର୍ଷକ ମଧ୍ୟରେ
ଭୁବନେଶ୍ୱର ବିମାନ ବନ୍ଦରରେ ୧୫ ଲକ୍ଷରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱ ଓ ବିଶାଖାପାଟଣା ବିମାନ ବନ୍ଦରରେ ୧୧
ଲକ୍ଷରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱ ଯାତ୍ରୀ ଆତଯାତ ହୋଇଥିଲେ । ଉଭୟ ବିମାନ ବନ୍ଦରରେ ପୂର୍ବ ବର୍ଷ ତୁଳନାରେ
ପ୍ରାୟ ୬୦ ପ୍ରତିଶତ ଯାଏଁ ଯାତ୍ରୀ ପରିବହନ ହ୍ରାସ ଘଟିଥିବା ହିସାବ କରାଯାଇଥିଲା ।
ମହାମାରୀ-ପୂର୍ବ
ଦୁଇ ଦଶକରେ ଭାରତରେ ବିମାନ ସେବା ସଂପ୍ରସାରଣ ଓ ଯାତ୍ରା ଦର ହ୍ରାସ କାରଣରୁ ଯାତ୍ରୀ ସଂଖ୍ୟା
ବୃଦ୍ଧି ପାଇଥିଲା । ଭୁବନେଶ୍ୱର ବିମାନ ବନ୍ଦରରେ ୨୦୨୨ ଆରମ୍ଭରେ ଦୈନିକ
ପ୍ରାୟ ବାର ହଜାର ଯାତ୍ରୀ ପରିବହନ ହେଉଥିବା ପ୍ରକାଶିତ । ଏଠାରୁ ୧୫ ଗୋଟି ସହର ସହ ସିଧାସଳଖ
ବିମାନଯାତ୍ରା ସଂଯୋଗ ସ୍ଥାପିତ । କଲିକତା, ଦିଲ୍ଲୀ, ପ୍ରୟାଗରାଜ, ହାଇଦରାବାଦ, ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ,
ରାୟପୁର, ପୁଣେ, ମୁମ୍ୱାଇ, ଗୋଆ ଓ ଝାରସୁଗୁଡ଼ାରୁ ବିମାନ ଅବତରଣ କରୁଥିବା ସ୍ଥଳେ ସେହିସବୁ ସହର
ସମେତ ବାରାଣସୀ, ଜୟପୁର, ଚ଼େନ୍ନାଇ, ରାଞ୍ଚି,
ଲକ୍ଷ୍ମୌ, ଅହମ୍ମଦାବାଦ ଓ ସୁରାଟ ଇତ୍ୟାଦି ସହରକୁ ମଧ୍ୟ ବିମାନ ଯାତ୍ରାର ସୁବିଧା ଉପଲବ୍ଧ ।
ଏଠାରୁ ଏୟାର ଇଣ୍ଡିଆ, ଏଲାଏନ୍ସ ଏୟାର, ଇଣ୍ଡିଗୋ, ବିସ୍ତାରା, ଏୟାର ଏସିଆ, ବ୍ରିଟିଶ ଏୟାୱେସ ଓ
ୟୁନାଇଟେଡ଼ ଏୟାରଲାଇନ୍ସ ପ୍ରଭୃତି ପରିବହନ ସଂସ୍ଥାର ବିମାନ ଚଳାଚଳ କରିଥାଏ
।
ବ୍ରହ୍ମପୁରରୁ
ବିମାନ ଯାତ୍ରୀ ବିମାନ ବନ୍ଦରରେ ପହଞ୍ଚିବା ପାଇଁ ମହାମାରୀପରଠାରୁ ପ୍ରାୟତଃ ନିଜ ମଟରଗାଡ଼ି
କିମ୍ୱା ଭଡ଼ା ଟ୍ୟାକ୍ସି ବ୍ୟବହାର କରିଥାନ୍ତି । ରେଳ ଚଳାଚଳରେ ନିୟମିତତା ଫେରି ନଥିବା ହେତୁ
ରେଳଯାତ୍ରା ସୀମିତ । ଭୁବନେଶ୍ୱର ବିମାନ ବନ୍ଦରରେ ସକାଳ ପାଞ୍ଚଟା ବେଳେ ଗୋଆ ବିମାନ ଉଡ଼ାଣ ସମୟ
ସ୍ଥିରୀକୃତ ହୋଇଥିବା ସ୍ଥଳେ ରାତି ବାରଟାରେ ପୁଣେରୁ ବିମାନ ଅବତରଣ କରେ । ଏହି କାରଣରୁ
ବ୍ରହ୍ମପୁରରୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର ତଥା ଭୁବନେଶ୍ୱରରୁ ବ୍ରହ୍ମପୁରକୁ ପ୍ରତିଦିନ ପ୍ରାୟ ଦେଢ଼ଶହ
ଟ୍ୟାକ୍ସି ଦିନରାତି ଚଳାଚଳ କରିଥାଏ ।
ବ୍ରହ୍ମପୁରର
ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର ବିମାନ ବନ୍ଦରରେ ଛାଡ଼ିବା ତଥା ଭୁବନେଶ୍ୱରରୁ ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ
ବ୍ରହ୍ମପୁରରେ ପହୁଞ୍ଚାଇବା ବେଳେ ଗୋଟିଏ ପଟର ଟ୍ୟାକ୍ସି ବିନା ଯାତ୍ରୀରେ ଯାତ୍ରା କରୁଥିଲା ।
ଏଣିକି ସେହି ଖାଲି ଗାଡିରେ ଯାତ୍ରୀ ପରିବହନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି । ମହାମାରୀ ପୂର୍ବେ ଉଭୟ
ବ୍ରହ୍ମପୁର ଓ ଭୁବନେଶ୍ୱରରୁ ବିମାନଯାତ୍ରୀମାନେ ଟ୍ୟାକ୍ସି ବୁକ କଲାବେଳେ ଯିବା ଆସିବା ଉଭୟ ପଥର
ଭଡ଼ା ପ୍ରାୟ ୪,୫୦୦ ଟଙ୍କା ଦେବାକୁ ପଡୁଥିଲା । ତେବେ ମହାମାରୀ ପରଠାରୁ ଏକ ପାଖିଆ ଭଡ଼ା ୨,୦୦୦
ଟଙ୍କାକୁ କମି ଆସିଛି । ‘ଓଲା’ ଭଳି ଯାତ୍ରୀ ପରିବହନ କମ୍ପାନୀ ଅଢ଼େଇ ହଜାର
ଟଙ୍କାରେ ଭୁବନେଶ୍ୱରୁ ବ୍ରହ୍ମପୁର ଦର ଲାଗୁ କରିବାପରେ ସ୍ଥାନୀୟ ଟ୍ୟାକ୍ସି ଅପରେଟରମାନେ
ପ୍ରତିଯୋଗିତାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇ ତଦଅନୁରୂପ ଭଡ଼ା ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ ହୋଇଛନ୍ତି ।
ବିମାନ ଯାତ୍ରା ଲୋକପ୍ରିୟ ହେବା ପରେ
ରେଳଯାତ୍ରାରେ ବିମାନଯାତ୍ରା ଅନୁରୂପ ସୁବିଧା ସୁଯୋଗ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବା ନିମନ୍ତେ ୨୦୧୪ରୁ ନୂତନ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଗଠନପରଠାରୁ ଉଦ୍ୟମ ଅବ୍ୟାହତ ରହିଛି । ଅପରପକ୍ଷେ ରେଳଯାତ୍ରା ଅବସରରେ ଯାତ୍ରୀମାନେ ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଥିବା ଭିଡ଼ ଓ
ଗୁଣ୍ଡାଗର୍ଦ୍ଦି ମଧ୍ୟ ବିମାନଯାତ୍ରାରେ ପ୍ରତିବିମ୍ୱିତ ହେବାରେ ଲାଗିଲାଣି । ସମ୍ୱାଦପତ୍ରରେ ପ୍ରକାଶିତ ଏକ
ଖବର ଅନୁଯାୟୀ ୩୦ ଡ଼ିସେମ୍ୱର୨୦୨୧ ଦିନ
ଜାମ୍ମୁ-ମୁମ୍ୱାଇ ‘ଇଣ୍ଡିଗୋ’ର
ଏକ ଉଡ଼ାଣରେ ଦୁଇଜଣ ବିମାନଯାତ୍ରୀ ମଝି
ଆକାଶରେ ପରସ୍ପର ମଧ୍ୟରେ ଗଣ୍ଡଗୋଳ କରିବା କାରଣରୁ ବିମାନ କର୍ମଚାରୀ ଦୁଇଜଣଙ୍କୁ ଅଟକ
ରଖି ବିମାନ ଅବତରଣ ପରେ
ସୁରକ୍ଷା କର୍ମୀଙ୍କୁ ହସ୍ତାନ୍ତର କରିଥିଲେ । ଘଟଣାରୁ ପ୍ରକାଶ ଯେ
୩ଏ ଓ ୪ଏ ଆସନରେ ବସିଥିବା ଦୁଇଜଣ ଯାତ୍ରୀ ଜଣେ
ଅନ୍ୟଜଣକୁ ଠେଲି ଦେବା ଅଭିଯୋଗ ନେଇ
ଯୁକ୍ତିତର୍କ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା । କ୍ରମଶଃ ହାତାହାତି ଯାଏଁ କଥାଗଲା । ଶେଷରେ ବିମାନ କର୍ମଚାରୀ ଦିହିଁଙ୍କୁ ବଳପ୍ରୟୋଗ ପୂର୍ବକ ଅଲଗା କରି
ଅଟକ ରଖିଥିଲେ । ଅନୁସନ୍ଧାନପରେ ହୁଏତ ଦିହିଁଙ୍କୁ ଦୋଷୀ ସାବ୍ୟସ୍ତ କରାଗଲେ ବିମାନ ଯାତ୍ରାରେ ଅଶୋଭନୀୟ ଆଚ଼ରଣ ନିମନ୍ତେ କିଛି କାଳ
ବିମାନଯାତ୍ରା ବାରଣ କରାଯିବା ପ୍ରାବଧାନ ରହିଛି । ତେବେ ଏଭଳି ଘଟଣା ଆଚ଼ମ୍ୱିତ କରିଥାଏ !
(‘ଅନୁପମ ଭାରତ’, ବ୍ରହ୍ମପୁର ସଂସ୍କରଣ / ୧୫ ଜାନୁୟାରୀ ୨୦୨୨ / ପୃଷ୍ଠା : ୮)
Photo by John McArthur on Unsplash
No comments:
Post a Comment