Friday, January 20, 2023

Bharatmala Pariyojana / ଭାରତମାଳା ପରିଯୋଜନା



#ବ୍ରହ୍ମପୁର ସହରର ବୁଦ୍ଧିଜୀବୀ ମହଲରେ ଗଞ୍ଜାମ ଜିଲ୍ଲା ଉପକୂଳ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ଭାରତମାଳା ପରିଯୋଜନା ପ୍ରଯୋଜିତ ଉପକୂଳ ରାଜପଥ କୋଷ୍ଟାଲ ହାଇୱେରୁ ବାଦ ପଡ଼ିଥିବା ନେଇ ଚ଼ିନ୍ତା ପ୍ରକଟ କରାଯାଇଛି । ଭାରତମାଳା ପରିଯୋଜନାରେ ସାରା ଦେଶରେ ସଡ଼କପଥରେ ଯୋଗାଯୋଗ ବିକାଶ ନିମନ୍ତେ ଅତିରିକ୍ତ ରାଜପଥ ନିର୍ମାଣ ହାତକୁ ନିଆଯାଇଛି । ଏହିକ୍ରମରେ ଗୋପାଳପୁରଠାରୁ ପଶ୍ଚିମବଙ୍ଗର ଦୀଘା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏକ କୋଷ୍ଟାଲ ହାଇୱେ ନିର୍ମାଣ ନିମନ୍ତେ ୨୦୧୫ ମସିହାରେ ପ୍ରସ୍ତାବ ଘୋଷିତ ହୋଇଥିଲା । ଏଥିଲାଗି ଆଠ ହଜାର କୋଟି ଟଙ୍କା ବ୍ୟୟ ବରାଦ ସାଙ୍ଗକୁ ୪୫୧ କିଲୋମିଟର ହାଇୱେ ନିର୍ମାଣ ନିମନ୍ତେ ଯୋଜନା ରହିଥିଲା ।

 

କିନ୍ତୁ ୨୦୨୨ ଶେଷ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ପ୍ରକଳ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭ ନିମନ୍ତେ ଡ଼ିଟେଲ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରସ୍ତୁତିରେ ପୂର୍ବ-ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ପ୍ରସ୍ତାବରେ କେତେକ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରାଯାଇ ଗୋପାଳପୁରଠାରୁ ଦୀଘା ପରିବର୍ତ୍ତେ ଖୋର୍ଦ୍ଧା ଜିଲ୍ଲା ଟାଙ୍ଗୀଠାରୁ ପଶ୍ଚିମବଙ୍ଗର ଦୀଘା ଯାଏଁ ହାଇୱେ ନିର୍ମାଣ ନିମନ୍ତେ ସ୍ଥିରୀକୃତ ହୋଇଥିବା ଗଣମାଧ୍ୟମରେ ପ୍ରକାଶ ପାଇଥିଲା । ପ୍ରସ୍ତାବିତ କୋଷ୍ଟାଲ ହାଇୱେ ନିର୍ମାଣରେ ଗଞ୍ଜାମ ଜିଲ୍ଲା ଉପକୂଳକୁ ବାଦ ଦେଇ ଟାଙ୍ଗୀଠାରୁ ଆରମ୍ଭ ହୋଇ ବ୍ରହ୍ମଗିରି, ପୁରୀ, କୋଣାର୍କ, ଅସ୍ତରଙ୍ଗ,ପାରାଦ୍ୱୀପ ଓ ଧାମରା ବନ୍ଦର, ରତ୍ନପୁର ଦେଇ ଦୀଘାକୁ ସଂଯୋଗ କରିବା ନିମନ୍ତେ କୋଷ୍ଟାଲ ହାଇୱେର ଦୂରତ୍ୱ ୩୮୨ କିଲୋମିଟରକୁ କମାଇ ଦିଆଯାଇଛି ।

 

କୁହାଯାଉଛି ଯେ ପରିବେଶ, ଜଙ୍ଗଲ ଓ ଜଳବାୟୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟର ଏକ୍ସପର୍ଟ କମିଟି ଚ଼ିଲିକା ହ୍ରଦର ପରିବେଶ ଓ ଋଷିକୂଲ୍ୟା ମୁହାଣରେ ଅଲିଭ ରିଡ଼ଲେ କଇଁଛଙ୍କ ସମୂହ-ଅଣ୍ଡାଦାନର ସୁରକ୍ଷା ନିମନ୍ତେ ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ହାଇୱେ ନିର୍ମାଣ ବାରଣ କରିଛନ୍ତି ।

 

ବ୍ରହ୍ମପୁର ସହରର ବିକାଶ ଚ଼େନ୍ନାଇ କୋଲକତା ରେଳପଥ ଓ ରାଜପଥ ସଂଯୋଗ ସହ ଅଙ୍ଗାଙ୍ଗୀଭାବେ ଜଡ଼ିତ । ଭାରତମାଳା ପରିଯୋଜନାରେ ପୁରୀ, କୋଣାର୍କ ଭଳି ପର୍ଯ୍ୟଟନ ସ୍ଥଳୀ ଓ ପାରାଦ୍ୱୀପ, ଧାମରା ଭଳି ବନ୍ଦର ସହ ସଡ଼କପଥରେ ସିଧାସଳଖ ଯୋଡ଼ି ହେଲେ ବ୍ରହ୍ମପୁରର ଅର୍ଥନୀତି, ଶ୍ରମନିଯୁକ୍ତି, ଗମନାଗମନ, ପରିବହନ ଓ ପର୍ଯ୍ୟଟନ ଭଳି ବିଭିନ୍ନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଉନ୍ନତି ଆଶା କରାଯାଉଥିଲା । ବ୍ରହ୍ମପୁର ସନ୍ନିକଟରେ ଦୁଇ ବେଳାଭୂମି ଗୋପାଳପୁର ଓ ସୁନପୁର, ଛତ୍ରପୁର ତାମ୍ପରା ଓ ଚ଼ିଲିକାରେ ପର୍ଯ୍ୟଟନର ବିକାଶ ସହରର ଅର୍ଥନୀତିରେ ଅନୁକୂଳ ପ୍ରଭାବ ପକାଇପାରିବ । ତେବେ ଏହି ସବୁ ଅଞ୍ଚଳ ପ୍ରସ୍ତାବିତ କୋଷ୍ଟାଲ ହାଇୱେ ପ୍ରକଳ୍ପରୁ ବାଦ ପଡୁଥିବା ଅବସରରେ ଜନମାନସରେ ହତାଶଭାବ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ସ୍ୱାଭାବିକ ।

 

କେତେକ ସୂତ୍ରରୁ ପ୍ରକାଶ ଯେ ଗୋପାଳପୁର-ଦୀଘା ଭାୟା ଚିଲିକା କୋଷ୍ଟାଲ ହାଇୱେ ନିର୍ମାଣ ଅବସରରେ ଚ଼ିଲିକା ହ୍ରଦରେ ପାଞ୍ଚ କିଲୋମିଟର ବ୍ୟାପୀ ସେତୁ ନିର୍ମାଣ ନିମନ୍ତେ ପ୍ରସ୍ତାବ ରହିଥିଲା । ଏହା ଜହ୍ନିକୁଦାକୁ ସାତପଡ଼ା ସହ ସଂଯୋଗ କରିଥାନ୍ତା । ତେବେ ଚିଲିକା ବକ୍ଷରେ ସେତୁ ନିର୍ମାଣକୁ ସଂଭବତଃ ପରିବେଶବିତମାନେ ପସନ୍ଦ କରିନାହାନ୍ତି ।

 

ବ୍ରହ୍ମପୁରର ବୁଦ୍ଧିଜୀବୀମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଚର୍ଚ୍ଚା ହେଉଛି ଭାରତମାଳା ପରିଯୋଜନାର ମୂଳଲକ୍ଷ୍ୟ ସଡ଼କପଥର ବିସ୍ତାର ଦ୍ୱାରା ରାଜପଥ ସଂଯୋଗରେ ଦୂରତ୍ୱ କମାଇବା । ଏଥି ନିମନ୍ତେ ସେତୁ, ସୁଡ଼ଙ୍ଗ, ଫ୍ଳାଇ ଓଭର, ଓଭରପାସ, ରିଙ୍ଗରୋଡ଼ ଇତ୍ୟାଦି ନିର୍ମାଣ ପ୍ରତି ପ୍ରାଥମିକତା ଦିଆଯାଇଥାଏ । ଗୋପାଳପୁର-ଦୀଘା ଉପକୂଳ ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ପରିଯୋଜନାରେ ଚ଼ିଲିକାରେ ସେତୁ ନିର୍ମାଣ ହୋଇଥିଲେ ବ୍ରହ୍ମପୁରଠାରୁ ପୁରୀ ମଧ୍ୟରେ ୬୦ କିଲୋମିଟର ଯାଏଁ ସଡ଼କପଥରେ ଦୂରତ୍ୱ କମିଯାଇଥାନ୍ତା ।

 

ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠେ, ଭାରତମାଳା ପରିଯୋଜନାର ମୂଳ ଲକ୍ଷ୍ୟ ଯଦି ଅତିରିକ୍ତ ସଡ଼କପଥ ନିର୍ମାଣ ଓ ସଂଯୋଗ ସ୍ଥାପନ, ତେବେ ଗୋପାଳପୁର ସମେତ ଗଞ୍ଜାମ ଜିଲ୍ଲାକୁ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ଉପକୂଳ ରାଜପଥ ଯୋଜନାରୁ ବାଦ ଦେବା ବଦଳରେ ପରିବେଶ ଅନୁକୂଳ ବିକଳ୍ପ ବ୍ୟବସ୍ଥା ପ୍ରତି କାହିଁକି ଧ୍ୟାନ ଦିଆଯାଉନାହିଁ । ବିକଳ୍ପ କଣ ହେବ ସେ ସଂପର୍କରେ ବିଶେଷଜ୍ଞମାନେ ପରାମର୍ଶ ଦେବେ । କିନ୍ତୁ ଏହି ସମସ୍ୟା ସେମାନଙ୍କ ବିଚାର ପରିସରଭୁକ୍ତ କରିବା ଦିଗରେ ଉଦ୍ୟମ ସ୍ଥାନୀୟ ନାଗରିକ ସମାଜ ଓ ରାଜନୀତିକ ନେତୃବର୍ଗଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ନୁହେଁ କି ?



(ଅନୁପମ ଭାରତ’, ବ୍ରହ୍ମପୁର ସଂସ୍କରଣ / ୨୧ ଜାନୁୟାରୀ ୨୦୨୩/ ପୃଷ୍ଠା : ୨)

Photo by Mystery Cat on Unsplash 

No comments:

Post a Comment