Friday, July 22, 2022

Traffic Rules Violation / ଟ୍ରାଫିକ ଆଇନ ଉଲ୍ଲଙ୍ଘନ


 #ବ୍ରହ୍ମପୁର ସହରରେ ୨୦୨୨ ମଧ୍ୟଭାଗ ସୁଦ୍ଧା ପୋଲିସ ପକ୍ଷରୁ ଟ୍ରାଫିକ ଆଇନ ଉଲ୍ଲଙ୍ଘନକାରୀଙ୍କଠାରୁ ଦୈନିକ ଦେଢ଼ ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ଯାଏଁ ଜରିମାନା ଆଦାୟ କରାଯାଉଥିବା ଏକ ଉଲ୍ଲେଖଯୋଗ୍ୟ ପରିସଂଖ୍ୟାନ । ଏହିଭଳି ତଥ୍ୟର ବିଶ୍ଳେଷଣ ସହର ଜନଜୀବନରେ କେତେଗୋଟି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଦିଗକୁ ସୂଚ଼ିତ କରିଥାଏ । ପ୍ରଥମତଃ, ସହରରେ ବ୍ୟାପକ ଟ୍ରାଫିକ ନିୟମ ଉଲ୍ଲଙ୍ଘନ ପ୍ରମାଣିତ ହେଉଥିବା ହେତୁ ରାସ୍ତାଘାଟରେ ଚଳାଚଳ ଅସୁରକ୍ଷିତ । ମୁଖ୍ୟତଃ ବରିଷ୍ଠ ନାଗରିକ ଓ ଶିଶୁମାନଙ୍କ ଚଳାଚଳ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏହା ଏକ ବଡ଼ ସମସ୍ୟା । ଦ୍ୱିତୀୟତଃ, ହିସାବରୁ ଜଣାଯାଏ ଯେ ପୋଲିସ ହାତରେ ଧରାପଡୁଥିବା ବହୁ ଯାନବାହନ ଚାଳକ ଅଭ୍ୟାସଗତ ଟ୍ରାଫିକ ଉଲ୍ଲଙ୍ଘନକାରୀ ରିପିଟ ଅଫେଣ୍ଡର୍ସସେମାନଙ୍କ ମାନସିକତାକୁ କିପରି ସୁଧାରାଯାଇପାରିବ ତାହା ମଧ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ । ସମାଜଶାସ୍ତ୍ର ଗବେଷଣାରତ ବିଦ୍ୱାନମାନେ ଖୋଜି ବାହାର କରିବା ଦରକାର ଯେଉଁମାନେ ବାରମ୍ୱାର ଟ୍ରାଫିକ ଆଇନ ଉଲ୍ଲଙ୍ଘନ କରୁଛନ୍ତି ସେମାନେ ଅପରାଧପ୍ରବଣ କି ? ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଅପରାଧ ସହ ସଂପୃକ୍ତ ରହୁଛନ୍ତି କି ? ତୃତୀୟତଃ, ଓଡ଼ିଶା ରାଜ୍ୟରେ ଜାତୀୟ ହାରଠାରୁ ଅଧିକା ସଡ଼କ ଦୁର୍ଘଟଣା ପରିଦୃଷ୍ଟ ହେଉଥିବା ଏବଂ ଗଞ୍ଜାମ ଜିଲ୍ଲାରେ ବହୁ ଲୋକ ମୃତାହତ ହିସାବ କରାଯାଉଥିବା କାରଣରୁ ଦୁର୍ଘଟଣାକେନ୍ଦ୍ରୀକ ଚ଼ିକିତ୍ସା ପାଇଁ ସିଟି ହସପିଟାଲରେ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଟ୍ରମା କେୟାର ୟୁନିଟ ଆରମ୍ଭ କରାଯିବା ଉଦ୍ୟମ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ ।

 

ପ୍ରକାଶିତ ବିବରଣୀ ଅନୁଯାୟୀ ବ୍ରହ୍ମପୁର ପୋଲିସ ଜିଲ୍ଲାରେ ୨୦୨୧ ଜାନୁୟାରୀରୁ ଡ଼ିସେମ୍ୱର ବର୍ଷକ ମଧ୍ୟରେ ଟ୍ରାଫିକ ଆଇନ ଉଲ୍ଲଙ୍ଘନକାରୀଙ୍କଠାରୁ ମୋଟ ତିନି କୋଟି ୬୦ ଲକ୍ଷରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱ ଜରିମାନା ଆଦାୟ ହୋଇଥିଲା । ପ୍ରାୟ ଅଢ଼େଇ ହଜାର ଦୁଇ ଓ ଚାରିଚକିଆ ଯାନ ଚାଳକଙ୍କ ଲାଇସେନ୍ସ ରଦ୍ଦ ନିମନ୍ତେ ରୋଡ଼ ଟ୍ରାନ୍ସପୋର୍ଟ ଅଫିସର ଆରଟିଓଙ୍କୁ ସୁପାରିଶ କରାଯାଇଥିଲା । ସେହିପରି ୨୦୨୨ ଜାନୁୟାରୀରୁ ମେ ପାଞ୍ଚ ମାସ ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରାୟ ଦୁଇ କୋଟି ୩୦ ଲକ୍ଷ ଜରିମାନା ଓ ପ୍ରାୟ ଆଠ ଶହ ଚାଳକଙ୍କ ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସ ରଦ୍ଦ ନିମନ୍ତେ ସୁପାରିଶ ହୋଇଥିବା ଜଣାଯାଏ । ଜୁନ ୨୦୨୨ ମାସରେ ମଧ୍ୟ ୪୦ ଲକ୍ଷରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱ ଜରିମାନା ଓ ଦୁଇଶହ ଲାଇସେନ୍ସ ରଦ୍ଦ ସୁପାରିସ ହିସାବ କରାଯାଇଥିଲା ।

 

କୁହାଯାଉଛି ଯେ ସହରର ପୂର୍ବ ଉପକଣ୍ଠ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ସ୍କୁଲ ଛକ, ପଶ୍ଚିମ ଉପକଣ୍ଠ ଫାଷ୍ଟ ଗେଟ, ଦକ୍ଷିଣ-ପୂର୍ବ ଲାଞ୍ଜିପଲ୍ଲୀ ଓ ଦକ୍ଷିଣ-ପଶ୍ଚିମ ଅନ୍ଧପସରା ରାସ୍ତାରେ ଟ୍ରାଫିକ ପୋଲିସ ପକ୍ଷରୁ ନିୟମିତ ଯାଞ୍ଚ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇଥାଏ । ଏହାର ଅର୍ଥ ପଡ଼ୋଶୀ ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳରୁ କାର୍ଯ୍ୟ ଉପଲକ୍ଷେ ସହରରେ ପହଞ୍ଚୁଥିବା ଅଗନ୍ତୁକମାନେ ଟ୍ରାଫିକ ଉଲ୍ଲଙ୍ଘନକାରୀଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ସଂଖ୍ୟାଧିକ କି ? ଏକପକ୍ଷରେ ପୋଲିସ ପକ୍ଷରୁ ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳର ଆଗନ୍ତୁକ ଯାନବାହାନ ବାହକମାନଙ୍କୁ ତାଗିଦ କରିବା ଯଥାର୍ଥ । କାରଣ ସେମାନେ ସହରର ରାସ୍ତାଘାଟରେ ପହଞ୍ଚି ଦୁର୍ଘଟଣା ଘଟାଇବା ଏବଂ ସହରବାସୀ ପ୍ରଭାବିତ ହେବା ସ୍ୱାଭାବିକ । କିନ୍ତୁ ଅପରପକ୍ଷରେ ଟ୍ରାଫିକ ଆଇନ ଚ଼େତନା ସହରର ପରିସୀମା ଡ଼େଇଁ କିପରି ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳରେ ପହଞ୍ଚିବ ସେଥିପ୍ରତି ଧ୍ୟାନ ଦେବା ବିଧେୟସାଧାରଣ ପରିସଂଖ୍ୟାନ ଅନୁଯାୟୀ ସମସ୍ତ ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳରେ ଦୁଇ ଓ ତିନି ଚକିଆ ଯାନବାହାନ ପରିବହନ ପକ୍କା ରାସ୍ତା ଉପଲବ୍ଧ ଏବଂ ଅର୍ଦ୍ଧେକ ପରିବାର ଦୁଇ ଚକିଆ ଗାଡ଼ିର ମାଲିକ । ଯାନବାହାନ ଉତ୍ପାଦକ ବିକ୍ରୀ ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ବ୍ୟାବସାୟିକ ବ୍ୟାଙ୍କ ସୁଧ ସଂଗ୍ରହ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ସହଜରେ ଋଣ ଉପଲବ୍ଧ କରାଉଥିବା ହେତୁ ବହୁ ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କ ହାତରେ ଦୁଇଚକିଆ ଯାନ ପହଞ୍ଚି ପାରୁଛି । କିନ୍ତୁ ସେହି ଯାନବାହାନ ଚଳାଇବା ନିମନ୍ତେ ତାଲିମର କୌଣସି ବ୍ୟବସ୍ଥା ନଥାଏ । ଏହି ଅବ୍ୟବସ୍ଥା ହିଁ ଟ୍ରାଫିକ ଆଇନ ଉଲଙ୍ଘନ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରିଥାଏ ।

 

ସଡ଼କ ଦୁର୍ଘଟଣା ଆଧୁନିକ ଜନଜୀବନରେ ଏକ ଅମୀମାଂସିତ ସମସ୍ୟା । ଗଞ୍ଜାମ ଜିଲ୍ଲାରେ ୨୦୧୯ରେ ୭୩୩ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ୩୮୫ ଜଣ ମୃତ୍ୟୁମୁଖରେ ପଡ଼ିଥିଲେ ଓ ୪୬୫ ଜଣ ଗୁରୁତର ଆହତ ହୋଇଥିଲେ । ୨୦୨୦ରେ ୬୧୬ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ୩୬୩ ଜଣ ମୃତ୍ୟୁମୁଖରେ ପଡ଼ିଥିଲେ ଓ ୩୫୫ ଜଣ ଗୁରୁତର ଆହତ ହୋଇଥିଲେ । ସେହିପରି ୨୦୨୧ରେ ୭୦୪ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ୩୨୮ ଜଣ ମୃତ୍ୟୁମୁଖରେ ପଡ଼ିଥିଲେ ଓ ୪୦୦ ଜଣ ଗୁରୁତର ଆହତ ହୋଇଥିଲେ । ୨୦୨୨ ମେମାସ ସୁଦ୍ଧା ୩୫୪ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ୧୭୫ ଜଣ ମୃତ୍ୟୁମୁଖରେ ପଡ଼ିଥିବା ଓ ୧୪୪ ଜଣ ଗୁରୁତର ଆହତ ହୋଇଥିବା ପ୍ରକାଶ । ଆମ ଅଞ୍ଚଳରେ ସଡ଼କ ଦୁର୍ଘଟଣା ହାର ଗୁରୁତ୍ୱ ଉପଲବ୍ଧି କରି ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟ ପକ୍ଷରୁ ଏକ ପ୍ରତିନିଧି ଦଳ ଜୁନ ୨୦୨୨ରେ ଗଞ୍ଜାମ ଜିଲ୍ଲା ତଥା ବ୍ରହ୍ମପୁର ପରିଦର୍ଶନରେ ପରିସ୍ଥିତି ଅନୁଧ୍ୟାନ କରି ଫେରିଥିଲେ । ସଡ଼କ ଦୁର୍ଘଟଣା ନିରାକରଣ ନିମନ୍ତେ ସାର୍ବଜନୀନ ବିଚାରବିମର୍ଷ ଅପରିହାର୍ଯ୍ୟ ବିଚାର କରାଯାଏ ।

 

ସଭ୍ୟତାର ବିକାଶ ସହ ପରିବହନ ଏବଂ ତଦଜନିତ ଯାନବାହାନ ଚଳାଚଳ ଓ ଦୁର୍ଘଟଣା ଯୋଡ଼ିହୋଇ ରହିଥାଏ ବିକଶିତ ରାଷ୍ଟ୍ରଗୁଡ଼ିକରେ ସଡ଼କ ଦୁର୍ଘଟଣା ସେଠାକାର ପୋଲିସ ପ୍ରଶାସନର ମୁଣ୍ଡବ୍ୟଥାର କାରଣ । ଆମ ଦେଶ, ରାଜ୍ୟ, ଜିଲ୍ଲା ତଥା ସହରରେ ସଡ଼କ ଦୁର୍ଘଟଣା ହାର କମାଇବା ନିମନ୍ତେ ସମାଜତାତ୍ତ୍ୱିକ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ଅଧ୍ୟୟନ ଏବଂ ଚ଼େତନା ପ୍ରସାର ମୁଖ୍ୟ ଆୟୁଧ । ଟ୍ରାଫିକ ପୋଲିସର ଉଦ୍ୟମ ସହ ଅନ୍ୟମାନେ କିପରି ଯୋଡ଼ିହେବେ ସେ ଦିଗରେ ଦୃଷ୍ଟି ଦେବା ସମୟ ଉପନୀତ ।

(ଅନୁପମ ଭାରତ’, ବ୍ରହ୍ମପୁର ସଂସ୍କରଣ / ୨୩ ଜୁଲାଇ ୨୦୨୨/ ପୃଷ୍ଠା : ୨)


Photo by bady abbas on Unsplash 

No comments:

Post a Comment