Friday, December 25, 2020

First Day, Matinee Show / ଫାଷ୍ଟ-ଡ଼େ, ମାଟିନୀ-ସୋ



ଆଜକୁ ପଚାଶ ବର୍ଷ ପୂର୍ବେ ଦେଶ ସାରା ନୂଆ ସିନେମା ରିଲିଜରେ ଶୁକ୍ରବାର ଫାଷ୍ଟ-ଡ଼େ, ଫାଷ୍ଟ-ସୋ ଗୁରୁତ୍ୱ ବହନ କରୁଥିବା ସ୍ଥଳେ #ବ୍ରହ୍ମପୁର ଫାଷ୍ଟ-ଡ଼େ, ମାଟିନୀ-ସୋ ଲାଗି ପ୍ରସିଦ୍ଧି ଲାଭ କରିଥିଲା । ସହରରେ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ପ୍ରଦର୍ଶନ ବିଂଶ ଶତାଦ୍ଦୀର ତୃତୀୟ ଦଶକ ଶେଷରୁ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲେ ସୁଦ୍ଧା ସ୍ୱାଧୀନତା ପରବର୍ତ୍ତୀ ଅବସ୍ଥାରୁ ନବମ ଦଶକ ଯାଏଁ ଦୀର୍ଘ ୪୦ ବର୍ଷ ଧରି ଆଧିପତ୍ୟ ବଜାୟ ରଖିଥିଲା । ଅଷ୍ଟମ ଦଶକ ଆରମ୍ଭରୁ ଦୂରଦର୍ଶନ ଓ ନବମ ଦଶକ ଆରମ୍ଭରୁ କେବଲ ଟେଲିଭିଜନ ପ୍ରସାରଣ ଆରମ୍ଭ ହେବା ପରେ କ୍ରମଶଃ ଦର୍ଶକଙ୍କ ସିନେମା ଦେଖା ଅଭ୍ୟାସ ପରିବର୍ତ୍ତିତ ହେବାରେ ଲାଗିଲା ଶତାଦ୍ଦୀ ଶେଷରେ ମହାବାତ୍ୟାରେ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ପ୍ରେକ୍ଷାଳୟଗୁଡ଼ିକ ଭାଙ୍ଗିରୁଜି ଦୀର୍ଘକାଳ ବନ୍ଦ ରହିବା ପରେ ପୁଣି ଥରେ ସଚଳ ହେବା ବେଳକୁ ରୂପେଲୀ ପରଦାକୁ ଦର୍ଶକ ପୂର୍ବବତ୍ ଫେରିଲେ ନାହିଁ ।

 

ବ୍ରହ୍ମପୁରରେ ନୂଆ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ଲାଗି ଫାଷ୍ଟ-ଡ଼େ, ଫାଷ୍ଟ-ସୋ ବଦଳରେ ମାଟିନୀ-ସୋ  ଲୋକପ୍ରିୟତା ଏଠାକାର ଦର୍ଶକଙ୍କ ମାଟିନୀ-ସୋ ଠାରୁ ଫାଷ୍ଟ-ସୋ ଯାଏଁ ଆଉ ତିନି ଘଣ୍ଟା ଅପେକ୍ଷାରେ ଆବେଗ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ଅଭାବକୁ ମୁଖ୍ୟ କାରଣ ରୂପେ ଚ଼ିହ୍ନଟ କରାଯାଇପାରେ । ଦେଶର ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରାନ୍ତରେ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ପ୍ରେକ୍ଷାଳୟଗୁଡ଼ିକରେ ମୁଖ୍ୟତଃ ଦୁଇଗୋଟି ସୋ ସନ୍ଧ୍ୟା ୬ଟା ଓ ରାତି ୯ଟାରେ ସୀମିତ ରହୁଥିବା ସ୍ଥଳେ ବ୍ରହ୍ମପୁରରେ ଅପରାହ୍ନ ୩ଟା ମାଟିନୀ-ସୋ ମୁଖ୍ୟତଃ ଯୁବବର୍ଗର ଦର୍ଶକଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଲୋକପ୍ରିୟତା ହାସଲ କରିଥିଲା । ଏହାର ତିନିଗୋଟି କାରଣ ଚ଼ିହ୍ନଟ କରାଯାଇପାରେ ।

 

ପ୍ରଥମତଃ, ସହରର କିଶୋର ଓ ଯୁବବର୍ଗ କଳେ-ବଳେ-କୌଶଳେ ସିନେମା ହଲରେ ପହଞ୍ଚିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହେଉଥିଲେ । ସେ କାଳରେ ସିନେମା ଦେଖାକୁ ପାରବାରିକସ୍ତରରେ ନାପସନ୍ଦ କରାଯାଉଥିବା ହେତୁ ମାଟିନୀ-ସୋ ଦେଖାର ଖୋଜଖବର ସହଜରେ ଅଭିଭାବକଙ୍କ ନିକଟରେ ପହଞ୍ଚି ପାରୁନଥିଲା । ଦ୍ୱିତୀୟତଃ, ବ୍ରହ୍ମପୁରରେ ବହୁ ସଂଖ୍ୟକ ଯୁବଶ୍ରମିକ ଆତ୍ମନିଯୁକ୍ତ ଥିବା ହେତୁ ସମୟ ନିଜ ଆୟତ୍ତରେ ରଖିପାରୁଥିଲେ । ସିନେମା ଦେଖା ପାଇଁ ଟାଇମଟେବୁଲ ବନାଇବାରେ ଅସୁବିଧା ନଥିଲା । ତୃତୀୟତଃ, ବ୍ରହ୍ମପୁରର ପଡ଼ୋଶୀ ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳରୁ ଯୁବ ଓ ବ୍ୟବସାୟୀବର୍ଗ ମାଟିନୀ-ସୋ ସାରି ବସ ଯୋଗେ ସନ୍ଧ୍ୟାରେ ଘରକୁ ଫେରିବା ସେମାନଙ୍କ ଟାଉନ ଟୁରକୁ ବେଶ ସୁହାଉଥିଲା ।

 

ସ୍ୱାଧୀନୋତ୍ତର ବ୍ରହ୍ମପୁରରେ ଦୂରଦର୍ଶନ ପ୍ରସାରଣ ପହଞ୍ଚିବା ଯାଏଁ ଦୀର୍ଘ ତିନି ଦଶକ ସ୍ଥାନୀୟ ଯୁବବର୍ଗଙ୍କୁ ଦେଶବିଦେଶର ଜନଜୀବନ ସଂପର୍କରେ ପରିଚିତ ହେବାପାଇଁ ସମ୍ୱାଦପତ୍ର, ପତ୍ରପତ୍ରିକା, ପୁସ୍ତକ ପରକୁ ସିନେମା ହିଁ ଏକମାତ୍ର ମଧ୍ୟମ ଥିଲା । ଇଣ୍ଟେରନେଟ, ଗୁଗୁଲ, ୟୁ-ଟ୍ୟୁବ ଓ ଏସଭିଓଡ଼ିସବସ୍କ୍ରିପସନ-ଭିଡ଼ିଓ-ଅନ-ଡ଼ିମାଣ୍ଡରେ ଅଭ୍ୟସ୍ତ ୨୦୨୦ରେ ଯୁବବର୍ଗ ସେମାନଙ୍କ ଜେଜେବାପାମା-ଅଜାଆଈମାନେ କିପରି ସିନେମାଟିଏ ଦେଖିବା ପାଇଁ ଅଗ୍ରହ ସହକାରେ ଦିନ ଦିନ ଅପେକ୍ଷା କରୁଥିଲେ କଳ୍ପନା ହିଁ କରିପାରିବେ ନାହିଁ । ଭଲ ହିନ୍ଦି ସିନେମାଟିଏ ବମ୍ୱେରେ ରିଲିଜ ହେବାର ତିନିରୁ ଛଅ ମାସ ପରେ ବ୍ରହ୍ମପୁରରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେଉଥିଲା । ଚଳଚ୍ଚିତ୍ରପ୍ରେମୀମାନେ ପିକଚ଼ର ପୋଷ୍ଟ, ଫିଲ୍ମଫେୟାର, ସ୍କ୍ରିନ ତଥା ସେହିଭଳି ଅସଂଖ୍ୟ ପତ୍ରପତ୍ରିକାର ମୁଦ୍ରିତ ପୃଷ୍ଠାରେ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ରର ସମୀକ୍ଷା, ଚ଼ିତ୍ରତାରକାଙ୍କ ଜୀବନଚର୍ଯ୍ୟା ପଢ଼ି ପଢ଼ି ଦୀର୍ଘକାଳ ଅପେକ୍ଷାରେ ବିତାଇବାକୁ ପଡୁଥିଲା । ଥରେ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୋଇ ଚାଲିଯିବାପରେ ପୁଣି ଥରେ ଦେଖିବାର ସୁଯୋଗ ପ୍ରାୟ ନଥିଲା ।

 

ମାଟିନୀ-ସୋ ସାଙ୍ଗକୁ ବ୍ରହ୍ମପୁରରେ ମର୍ଣ୍ଣିଂ-ସୋ ସୀମିତ ସଂଖ୍ୟକ ଦର୍ଶକଙ୍କୁ ନେଇ ଚାଲୁଥିଲା । ଏସଏସଭିଟି, ବିଜୟା ଓ ଉତ୍କଳରେ ହଲିଉଡ଼ ସିନେମା ମର୍ଣ୍ଣିଂ-ସୋ ରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହେଉଥିଲା । ଏଠାକାର ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷିତ ଯୁବବର୍ଗ ଇଲଷ୍ଟ୍ରେଡ଼ ଉଇକ୍ଳି ସାଙ୍ଗକୁ ଆଙ୍ଗୁଠିଗଣତି କପି ଲାଇଫ, ଟାଇମ ଓ ନ୍ୟାସନାଲ ଜିଓଗ୍ରାଫି ପତ୍ରିକାରେ ଦେଖିଥିବା ବିଦେଶର ଚ଼ିତ୍ର ମର୍ଣ୍ଣି-ସୋ ଇଂଲିଶ ସିନେମାରେ ପ୍ରାୟ ପ୍ରାଣବନ୍ତ ଅବସ୍ଥାରେ ପାଉଥିଲେ । ମର୍ଣ୍ଣିଂ-ସୋ ସାଙ୍ଗକୁ ସପ୍ତମ ଦଶକ ମଧ୍ୟ ଭାଗରୁ ଅଷ୍ଟମ ଦଶକ ମଧ୍ୟଭାଗ ଯାଏଁ ନୁନ-ସୋ ମଧ୍ୟ ଆୟୋଜିତ ହେଉଥିଲା ।

 

ମହାବାତ୍ୟା ପୂର୍ବରୁ ଓ ପରେ ବ୍ରହ୍ମପୁରର ଅର୍ଦ୍ଧାଧିକ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ପ୍ରେକ୍ଷାଳୟ ଏସଏସଭିଟି, ବିଜୟା, ଉତ୍କଳ, ଲିଙ୍ଗରାଜ, ପଦ୍ମାଳୟା, ଜ୍ୟୋତି, ପରମଜ୍ୟୋତି ବିଭିନ୍ନ କାରଣରୁ ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଥିବା ସ୍ଥଳେ ମହାମାରୀ କଟକଣା ହେତୁ ଅନ୍ୟ ଅର୍ଦ୍ଧେକ ଶକ୍ତି, ଶିବା, ଗୌତମ, ରୁକ୍ମୁଣୀ, ପାୟଲ ଦୀର୍ଘ ଦିନ ଧରି ୨୦୨୦ ମାର୍ଚ୍ଚ ୧୫ ରୁ ବନ୍ଦ ରହିଛି । ଏଠାକାର ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ପ୍ରେକ୍ଷାଳୟ କେବେ ଖୋଲିବ ତାହା ନିର୍ଦ୍ଧିଷ୍ଟ ନଥିବା ସ୍ଥଳେ ଦେଶବିଦେଶରେ ଖୋଲିବାପରେ ଆଶାନୁରୂପ ବ୍ୟବସାୟ ନ ହୋଇପାରିବା ହେତୁ ପୁଣି ବନ୍ଦ ଅବସ୍ଥାକୁ ଆସିଯାଇଥିବା ଜଣାଯାଏ । ବୋଷ୍ଟନ କନସଲଟିଂ ଗୃପ ପକ୍ଷରୁ ୨୦୨୦ ଡ଼ିସେମ୍ୱର ମଧ୍ୟଭାଗରେ ପ୍ରକାଶିତ ବିବରଣୀ ଅନୁଯାୟୀ ଦେଶରେ ଓଭର-ଦି-ଟପ (ଓଟିଟି) ମଞ୍ଚ ଦର୍ଶକ ସଂଖ୍ୟା ବିଗତ ତିନି ବର୍ଷରେ ୬୦ ପ୍ରତିଶତ, ଅର୍ଥାତ ପ୍ରାୟ ପାଞ୍ଚ କୋଟିରୁ ତେର କୋଟିକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି । ପରିବର୍ତ୍ତିତ ପରିବେଶରେ ସିନେମା ପ୍ରଦର୍ଶନ ଯଦି ଓଟିଟି ମଞ୍ଚକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତରିତ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଜାରୀ ରହେ ତେବେ ବ୍ରହ୍ମପୁର ପ୍ରେକ୍ଷାଳୟରେ ମାଟିନୀ ସିନେମା ଦେଖା ହୁଏତ ଇତିହାସ ପୃଷ୍ଠାରେ ଏକ ସ୍ମୃତି ହୋଇ ରହିଯିବ !

Photo by : Carbon Arc is licensed under CC BY-NC-SA 2.0

No comments:

Post a Comment