Friday, March 15, 2024

Visakhapatnam-Bhubaneswar Vande Bharat / ବିଶାଖାପାଟଣା-ଭୁବନେଶ୍ୱର ବନ୍ଦେ-ଭାରତ

 


#ବ୍ରହ୍ମପୁର ଷ୍ଟେସନରୁ ରେଳଯାତ୍ରା ସୁପରଫାଷ୍ଟ ଯାଏଁ ହିଁ ସମ୍ଭବ ଥିଲା । ବ୍ରହ୍ମପୁର ଷ୍ଟେସନ ଦେଇ ଶତାଦ୍ଦୀ ଯାଉ ନଥିଲା ଏବଂ ହାୱାଡା-ବାଙ୍ଗାଲୁର ଦୂରନ୍ତ-ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଯାଉଥିଲେ ବି ଅଟକୁନଥିଲା । ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ସହରବାସୀ ୧୭ ଫେବୃୟାରୀ ୨୦୨୪ରୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର କିମ୍ୱା ବିଶାଖାପାଟଣା ଯାତ୍ରା ନିମନ୍ତେ ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଯାତ୍ରା କରିବା ସୁଯୋଗ ପାଇବେ । ବିଶାଖାପାଟଣା – ଭୁବନେଶ୍ୱର ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ସାତଗୋଟି ଷ୍ଟେସନରେ ଅଟକିବ ବିଶାଖାପାଟଣା ଛାଡ଼ିବା ପରେ ବିଜୟନଗରମ, ଶ୍ରୀକାକୁଲମ, ପାଲାସା, ଇଛାପୁରମ, ବ୍ରହ୍ମପୁର, ବାଲୁଗାଁ, ଖୋର୍ଦ୍ଦା ରୋଡ଼ରେ ଅଟକି ଭୁବନେଶ୍ୱର ପହଞ୍ଚିବ । ଏଥି ମଧ୍ୟରେ ବ୍ରହ୍ମପୁରଠାରୁ ଛୋଟ ଏକାଧିକ ଷ୍ଟେସନ ରହିଛି । ବନ୍ଦେ-ଭାରତରେ ବ୍ରହ୍ମପୁର ଯାତ୍ରୀ ଭୁବନେଶ୍ୱର ପଟେ ତିନିଗୋଟି ଏବଂ ବିଶାଖାପାଟଣା ପଟେ ତିନିଗୋଟି ଷ୍ଟେସନରେ ଓହ୍ଲାଇ ପାରିବେ ।
 
ଭାରତୀୟ ରେଳପଥ ପକ୍ଷରୁ ଜାତୀୟସ୍ତରରେ ଫେବୃୟାରୀ ୨୦୧୯ରେ ପ୍ରଥମ ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା । ଓଡ଼ିଶାରେ ପ୍ରଥମ ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ପୁରୀ-ହାୱାଡା ମେ ୨୦୨୩ ଓ ଦ୍ୱିତୀୟ ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ପୁରୀ-ରାଉରକେଲା ସେପ୍ଟେମ୍ୱର ୨୦୨୩ରେ ଚାଲୁ କରାଯାଇଥିଲା । ଉଭୟ ଟ୍ରେନ ଭୁବନେଶ୍ୱର ଦେଇ ଯାତାୟତ କରୁଥିଲା । ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଟ୍ରେନ ଗୁଡ଼ିକ ୮୦୦ କିଲୋମିଟର ଦୂର କିମ୍ୱା ସାଧାରଣ ଟ୍ରେନରେ ଦଶ ଘଣ୍ଟାରୁ କମ ଯାତ୍ରା ସମୟ ଲାଗୁଥିବା ଷ୍ଟେସନ ଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ଚଳାଯାଇଥାଏ । ଏଥିରେ ଆଠରୁ ୧୬ ଯାଏଁ ଶୀତତାପ ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ବଗି ସନ୍ନିବଶିତ ଏବଂ ଚ଼େନ୍ନାଇ ରେଳ କାରଖାନାରେ ନିର୍ମିତ । ପୂର୍ଣ୍ଣ ୧୬ ଗୋଟି ବଗି ବିଶିଷ୍ଟ ଗୋଟିଏ ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ଟ୍ରେନ ନିର୍ମାଣ ଲାଗି ୧୧୫ କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଥାଏ ।
 
ବିଶାଖାପାଟଣାରୁ ଭୁବନେଶ୍ୱରଗାମୀ ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ସୁପରଫାଷ୍ଟ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ବ୍ରହ୍ମପୁରରେ ସନ୍ଧ୍ୟା ସାତଟାରେ ଲାଗି ଭୁବନେଶ୍ୱରରେ ରାତି ୯.୩୦ରେ ପହଞ୍ଚିବ । ଭୁବନେଶ୍ୱରରୁ ବିଶାଖାପାଟଣାଗାମୀ ଟ୍ରେନଟି ବ୍ରହ୍ମପୁରରେ ସକାଳ ସାତଟାରେ ଲାଗି ବିଶାଖାପାଟଣାରେ ମଧ୍ୟାହ୍ନ ୧୧ଟାରେ ପହଞ୍ଚିବ । ବିଶାଖାପାଟଣାରୁ ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ଅପରାହ୍ନ ୩.୩୦ ଓ ଭୁବନେଶ୍ୱରରୁ ସକାଳ ୫.୧୫ରେ ଛାଡ଼ିବ ।
 
ଗେରୁଆ-ଧୂସର ରଙ୍ଗର ବିଶାଖାପଟଣା-ଭୁବନେଶ୍ୱର ବନ୍ଦେ-ଭାରତରେ ଆଠଗୋଟି ବଗି ରହିବ । ଏଥିରେ ଏକଜୁକ୍ୟୁଟିଭ ଓ ଏସି ଚ଼େୟାର କାର ଦୁଇ ଭିନ୍ନ ଶ୍ରେଣୀର ବଗି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ । ଏକଜୁକ୍ୟୁଟିଭ କ୍ଳାସ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବଗିରେ ୫୨ ଗୋଟି ସିଟ ବିଶିଷ୍ଟ । ପ୍ରତି ଧାଡ଼ିରେ ଦୁଇଗୋଟି ଲେଖା ଚାରିଗୋଟି ସିଟ ରହିବ । ଏସି ଚେୟାର କାର ବଗି ୭୮ ଗୋଟି ସିଟ ବିଶିଷ୍ଟ । ପ୍ରତ୍ୟେକ ଧାଡ଼ିରେ ଦୁଇ ଓ ତିନି ମୋଟ ପାଞ୍ଚଗୋଟି ସିଟ ରହିବ । ସର୍ବ ପ୍ରଥମ ଓ ଶେଷ ଏସି ଚେୟାର କାର ସିଟ ସଂଖ୍ୟା ୪୪ରେ ସୀମିତ ।
 
ବିଶାଖାପାଟଣା-ଭୁବନେଶ୍ୱର ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୪୪୪ କିଲୋମିଟର ଅତିକ୍ରମ କରିବାକୁ ୫ ଘଣ୍ଟା ୪୫ ମିନଟ ନେବ । ଟ୍ରେନର ହାରାହାରି ଗତି ୮୧ କିଲୋମିଟର ରହିବା ବେଳେ ସର୍ବାଧିକ ୧୩୦ କିଲୋମିଟର ଯାଏଁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇପାରିବ । ଟ୍ରେନଟି ଛୋଟବଡ଼ ମୋଟ ୬୬ ଗୋଟି ଷ୍ଟେସନ ଦେଇ ଗତି କରିବ । ଏହା ସପ୍ତାହରେ ୬ ଦିନ ଚାଲିବ । ସୋମବାର ଦିନ ବିଶାଖାପାଟଣା-ଭୁବନେଶ୍ୱର କିମ୍ୱା ଭୁବନେଶ୍ୱର-ବିଶାଖାପାଟଣା ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ଚଳାଚଳ କରିବ ନାହିଁ । ବ୍ରହ୍ମପୁରରୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର ପାଇଁ ଟିକଟ ଦର ଏସି ଚ଼େୟାର କାର ୭୭୦ ଟଙ୍କା ଓ ଏକଜୁକ୍ୟୁଟିଭ କ୍ଳାସ ୧୩୨୦ ଟଙ୍କା ତଥା ବ୍ରହ୍ମପୁରରୁ ବିଶାଖାପାଟଣା ପାଇଁ ଏସି ଚ଼େୟାର କାର ୮୬୦ ଟଙ୍କା ଓ ଏକଜୁକ୍ୟୁଟିଭ କ୍ଳାସ ୧୬୦୦ ଟଙ୍କା ରହିବ ।
 
ବ୍ରହ୍ମପୁରରୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର ଓ ବିଶାଖାପାଟଣାକୁ ଶୀତତାପ ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ବଗି ଚଳାଇବା ନିମନ୍ତେ ତିନି ଦଶକ ଧରି ଦାବୀ ରହିଥିଲା । ସହରବାସୀ ଉଭୟ ସହରକୁ ବୃତ୍ତିଗତ, ବ୍ୟାବସାୟିକ, ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସେବା, ବିମାନ ଯାତ୍ରା ଓ ପାରିବାରିକ କାର୍ଯ୍ୟରେ ବାରମ୍ୱାର ଯିବା-ଆସିବା କରୁଥିବା ହେତୁ ଆରାମଦାୟକ ଯାତ୍ରାର ସୁଯୋଗ ଆବଶ୍ୟକତା ରହି ଆସିଥିଲା । ଏକଦା ଇଣ୍ଟରସିଟି ଏକ୍ସପ୍ରେସରେ ଶୀତତାପ ନିୟନ୍ତ୍ରିତ ବଗି ଲାଗି ଥିଲେହେଁ ବ୍ରହ୍ମପୁରରୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର ଯାତ୍ରା ଅବେଳରେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ହୋଇଥିବା ହେତୁ ଆବଶ୍ୟକୀୟ ଯାତ୍ରୀ ସଂଖ୍ୟା କାରଣରୁ ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଥିଲା । ବନ୍ଦେ-ଭାରତ କ୍ଷେତ୍ରରେ ମଧ୍ୟ ସନ୍ଧ୍ୟା ସାତରେ ବ୍ରହ୍ମପୁରରୁ ବାହାରି ରାତି ସାଢ଼େ ନଅରେ ଭୁବନେଶ୍ୱର ପହଞ୍ଚିବା ଭୁବନେଶ୍ୱର ବାସିନ୍ଦାଙ୍କୁ ସୁହାଇପାରେ, କିନ୍ତୁ ବ୍ରହ୍ମପୁର ବାସିନ୍ଦାଙ୍କୁ ହୋଟେଲରେ ଭଡ଼ା ଦେଇ ଶୋଇବା ହିଁ ସାର ହେବ । ତେଣୁ ଟ୍ରେନ ଯାତ୍ରା ବଦଳରେ ଦୁଇଜଣ ଯାତ୍ରୀ ଏକାଠି ହେଲେ ସକାଳୁଆ ଦୁଇ ହଜାର ଟଙ୍କିଆ ୱାନ-ୱେ ଟାକ୍ସି ଫେରକୁ ପସନ୍ଦ କରିବେ । ସେହିପରି ବ୍ରହ୍ମପୁର ବାସିନ୍ଦାମାନେ ବଡ଼ି ସକାଳୁ ସାଢ଼େ ଚାରିରେ ଭୁବନେଶ୍ୱର ଷ୍ଟେସନ ପହଞ୍ଚିବା କଠିନ ବୋଧ ହୋଇପାରେ । ମୋଟାମୋଟି ଭାବେ ଅଧିକାଂଶ ବ୍ରହ୍ମପୁର ବାସିନ୍ଦାଙ୍କ ପାଇଁ ବନ୍ଦେ-ଭାରତ ସମୟ ନିର୍ଘଣ୍ଟ ପସନ୍ଦଯୋଗ୍ୟ ହୋଇନପାରେ !

Image from : https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bramhapur_Railway_Station


No comments:

Post a Comment